Reacties

Vakantierespons fam. H. te Stompetoren (november 2023)

Dankzij stichting Help-Elkander ben ik met mijn zoontje van 3 jaar lekker een weekje op vakantie geweest!

De eerste dag hebben wij alles uitgepakt en boodschappen gedaan. We zaten in een super mooie chalet, dus groot genoeg voor ons twee.

Omdat wij in de periode van november zijn gegaan was helaas het zwembad/restaurant gesloten, maar buiten dat hebben wij erg genoten van de mooie omgeving, met name de bossen.

Omdat wij kaarten hebben gekregen voor dierenpark Amersfoort hebben wij hier in de loop van de week nog gebruik van gemaakt. Deze dag was het gelukkig prachtig weer.

Tussen de buien door lekker door de bossen gelopen en nog een dagje Monkey Town en een zwembad in de buurt geweest (Ede)

Wij willen jullie ontzettend bedanken voor deze leuke vakantie!

Vakantierespons fam. H. te Broek op Langedijk (oktober 2023)

Wij willen iedereen van de stichting enorm bedanken voor de mogelijkheid als gezin een geheel verzorgde vakantie te mogen ervaren. Wij hebben heerlijk genoten van de omgeving, bossen, middelpunt van Nederland en andere bezienswaardigheden. De kinderen hebben hun ogen uitgekeken deze week en ondanks  de vele regen hebben wij ons als gezin prima vermaakt in het zwembad van de camping en de accommodatie bood genoeg vertier om de dagen prima door te komen. De oudste zoon kan gelijk door voor zijn zwemdiploma en mama heeft haar kennis van paddestoelen een gigantische boost kunnen geven. De jongste heeft veel levenservaring op kunnen doen via vallen en opstaan en papa heeft intens genoten van de koters en de mogelijkheid an sich.

Wij zijn heel erg dankbaar voor deze mogelijkheid en willen iedereen enorm bedanken die hieraan te pas is gekomen om dit voor ons een werkelijkheid te laten worden.

We zaten met een verdrietig heimwee gevoel in de auto naar huis.

Dank jullie wel en wij hopen dat er veel gezinnen ook deze mogelijkheid mogen ervaren die dit anders niet zouden kunnen beleven.

Het heeft ons als gezin enorm doen groeien.

Bedankt!

Vakantierespons fam. P. te Alkmaar (augustus 2023)

Ons gezin werd uitgeloot door Stichting Hulp voor de Minima Noord-Holland, om op vakantie te gaan via Stichting Help-Elkander!

We hadden een fantastisch grote stacaravan op de mooie camping De Goudsberg in Lunteren. Wat een heerlijke week hebben wij, pap, mam en 3 kids gehad! Alles wat je maar kon bedenken was aanwezig op ons vakantieplekje. De bedden waren al voor ons opgemaakt, overal genoeg speelgoed en spellen. Fietsen stonden klaar, kortom nergens gebrek aan.

De eerste avond zijn we echt uit eten gegaan in het restaurant op het vakantiepark, dat was mogelijk dankzij het "zakgeld" wat we meegekregen hadden van de Stichting, super lief!

Onze zoon wilde al zolang naar het oorlogsmuseum, wat nu mogelijk was, het was zeer indrukwekkend!

Ondanks dat we best vaak regen hadden had het vakantiepark een topzwembad waar we ons heel goed en vaak vermaakten. In die week hadden we 1 dag zoveel regen dat we naar een Monkeytown daar in de buurt zijn gegaan en de kinderen zich daar de hele dag vermaakt hadden en zo had niemand last van de regen!

Wij hebben een topweek gehad en genoten van de natuur en de stilte daar.

Wij hopen dat Stichting Help-Elkander nog heel veel gezinnen in de toekomst blij kunnen maken met een weekje zorgeloos vakantie vieren, wij zijn in ieder geval heel dankbaar voor deze fantastische week!

Vakantierespons fam. D. te Alkmaar (juli 2023)

In de vakantie park konden we iedere dag in zo mooie zwembad zwemmen en spelen, dat was ideaal voor ons want toen ging iedere dag regenen.  Ik vond het een hele mooie omgeving en huis. We hebben een keer gebarbecued toen mijn zus kwam daar ons opzoeken. De bankjes buiten waren erg leuk en confertabel.  De natuur was ook heel mooi, nadat we de schuur hebben bekeken, zagen we fietsen daar en had ik met mijn broer gaan fietsen en hadden we heel veel plezier! Jammer genoeg ging het wel veel regenen. Mijn moeder had een leuke persoon ontmoet en we zijn uiteindelijk naar de winkels met hem gegaan, en we hadden een winkel gevonden van dieren en ze hadden daar erg lekker honing. 1 nachtje ginge ik met mijn broer voetballen er waren leuke mensen en het was erg gezellig. We hadden een hele leuk week daar en ik heb echt van genoten!

(door: zoon, 11 jaar)

Vakantierespons fam. P. te Heerhugowaard (mei 2023)

Middels Voedselbank Alkmaar hebben we bij Stichting Help Elkander een gratis vakantie aangeboden gekregen van 12 t/m 19 mei in de Goudsberg in Lunteren. We gaan goed voorbereid op vakantie, we hebben luxe boodschappen mee voor de eerste dagen. Bij aankomst hebben we onze spullen opgeruimd en onze chalet bewonderd. Daarna hebben we een rondje over de camping gelopen. Bij het restaurant hebben we heerlijk in het zonnetje op het terras gezeten met een lekker gebakje en drinken. Hier hebben we ook een paar foto's gemaakt van de mooie omgeving. 's Avonds gezellig het kletspotspel erbij gepakt en lekker gebabbeld met een frisje en een chippie. Daarna lekker vroeg naar bed.

Zaterdag zijn we naar Ede gegaan en hebben we onszelf op een zonnig terras getrakteerd met een lekker broodje van de Bakker. We hebben gewinkeld en op de markt heerlijke aardbeien meegenomen. 's Avond hebben we het Songfestival gekeken.

Zondag zijn we weer naar huis gegaan, mijn dochter heeft helaas buikgriep gekeken en wilde graag in haar eigen omgeving zijn. Na het weekend toe knapte mijn dochter op en zijn we nog een keer gaan midged-golfen. We hebben regelmatig tafeltennis gespeeld en gewandeld met onze lieve hond Indy. We hebben lekker gekookt en soms een ijsje gegeten. Een korte vakantie met mooi weer. We zijn heel dankbaar voor deze mooie gift en herinnering.

Vakantierespons fam. G. te Noord-Scharwoude (april 2023)

Het was echt een mooie ervaring in het vakantiehuis in Lunteren.

We hebben er echt een leuke tijd gehad, leuker dan dat we hadden verwacht.

Het is vooral voor de kinderen erg leuk. Er zijn 2 zwembaden en een speeltuin.

Alles is gezellig.

Het huis is prima, schoon en comfortabel.

Daar is alles te vinden, dus hoeven weinig spullen mee te nemen.

Vakantierespons fam. H. te Bergen-NH (augustus 2022)

Het was een prachtig mooie vakantie. Wat lief van u dat u ons naar vakantie gestuurd heeft na een lange, moeilijke periode. Daar konden wij wat ontspannen en het was heel belangrijk voor de kinderen zij konden vrijspelen en zwemmen en fietsen. Ook heeft u nagedacht naar onze financiële situatie.  Wij zijn heel dankbaar. Een keer dank u wel is niet genoeg. Van harte bedankt.

Ik hoop dat wij ook weer daarnaartoe kunnen gaan.

Het was als een droom.

Van harte bedankt en ik hoop tot ziens.

Vakantierespons fam. B. te Oudkarspel (augustus 2022)

Aangekomen bij de receptie werden we vriendelijk geholpen. Toen we aankwamen bij de caravan gilde de jongens het uit van blijdschap. De oudste zei ook “voel me nu een vlogger!” Normaal zie je dit via YouTube en nu had hij vakantie. Met z’n drieën door de caravan heen alles bekijken en kijken achter elke deur met een big smile.  Ook was alles schoon en netjes leuk ingericht. Park zelf ook onwijs mooi, hebben ons goed vermaakt en heerlijk tot rust gekomen. Hoop leuke dingen te doen voor jong en oud. Park doet ook leuke activiteiten voor de kinderen. Zijn ook de Veluwe in geweest, Middelpunt Nederland en de omgeving bekeken. Keken onze ogen uit. Kinderen zeiden ook: “Het lijkt wel of we in het buitenland zijn”. De buurman en buurvrouw zijn ook aardig en behulpzaam. De buurman sprak me aan in het zwembad, gaf me een fles wijn en twee lolly’s voor de kinderen en even gezellig gekletst. Hij nodigde ons uit voor BBQ. Dit was toevallig de laatste avond. Daar aangekomen werden we goed ontvangen door de buurman, buurvrouw en een vriend van hen, die ik ook al in het zwembad had gesproken. De kinderen mochten bij hen in de tuin nog peren plukken en meenemen naar huis. Mooie afsluiting van de vakantie. Wij hebben onwijs genoten van het park, caravan en de omgeving. Zo mooi, echt geen woorden voor. Iedereen is aardig en behulpzaam voor elkaar, zo mooi.  Wij zijn echt tot rust gekomen. Dit vergeten we nooit meer!

Onwijs bedankt!

P.S. We wilden niet meer naar huis!

Vakantierespons fam. W. te Broek op Langedijk (oktober 2021)

Vakantie met mijn kinderen naar ‘t Hogeholt in Gramsbergen,

Blij verast werd in met het nieuws dat ik in de herfstvakantie op vakantie kon gaan met mijn kinderen. Een vakantie met mijn kinderen was alweer een hele tijd geleden.

Na wat inpakstress, waar ik een beetje in ondersteund werd, vertrokken wij vrijdagavond naar Gramsbergen. Het spelletjes- en kledingpakket en het zakgeld maakten de voorbereidingen van de vakantie al feestelijk.

Na een rit van 2,5 uur kwamen wij aan op het vakantiepark. Ik was blij dat ik er was en de kinderen waren uitzinnig. Na het inspecteren van het huisje hebben we een rondje in het donker gedaan op het park. Het plein waar de activiteiten plaats vinden maakte de kinderen nog blijer dan ze al waren.

Voor de kinderen waren er iedere dag activiteiten, zwemmen, knutselen, disco avond, spooktocht, theater, voetballen. Wij hebben met veel plezier aan bijna alle activiteiten meegedaan. Naast de activiteiten hebben de kinderen veel lol gehad met leeftijdsgenootjes, ze hebben nieuwe vriendschappen gemaakt. Het ponypark, zonder paarden, hebben we overgeslagen.

Als vader heb ik genoten om mijn kinderen zo blij en in hun element te zien. We waren er echt even uit. De kinderen hebben op school uitgebreid mogen vertellen over hun vakantie.

Ik wil stichting Help Elkander ontzettend bedanken voor het mogelijk maken van deze onvergetelijke vakantie.

Vakantierespons fam. A.F. te Noord-Scharwoude (oktober 2021)

We hebben nog nooit vakantie gehad. Het was een geweldige ervaring.

We hebben het erg leuk gehad. Er was een zwembad waar de kinderen veel plezier in hadden. Een speeltuin was er. Het zakgeld hebben we goed besteed en zijn daarvan één keer van uit eten geweest en vaker naar de snackbar en de supermarkt. We hebben veel gelopen in de natuur wat voor ons (ouders) erg rustgevend was.

De kinderen konden ongestoord ravotten. We hadden een barbecue op houtskool mee, we waren zo blij.

Vakantierespons fam. d.G. te Alkmaar (juli 2021)

Over de week op camping Egmond aan Zee:

Allereerst natuurlijk grote dank aan stichting Help Elkander en Stokman voor het beschikbaar stellen van de caravan.

Wij hebben alle drie de hele week een grote glimlach op ons gezicht gehad, ondanks het weer wat niet altijd meewerkte (wat achteraf ook weer zijn charme had). De kids zijn elke dag creatief bezig geweest in de kids club en kwamen elke dag terug met iets leuks wat ze gemaakt hebben of hadden gedaan.

Verder was het skelter rijden fantastisch omdat alle kinderen op fiets of step meegingen.

Het zwembad was heerlijk op temperatuur dus ook als het iets kouder was, was het evengoed genieten.

Nogmaals ontzettend bedankt voor deze geweldige week!

Met vriendelijke groeten Dennis, Noah en Meis 😁

Vakantierespons fam. S. te Zuid-Scharwoude (juli 2021)

Het was in Egmond aan zee, op een Roompot vakantiepark in een caravan met z’n viertjes. Mama, bonuspapa en twee meiden van 8 en 10 jaar. Wat is het leuk om samen in een caravan te slapen, die er trouwens tiptop uitzag. Alles wat je nodig had was er! ‘s Avonds lekker in de voortent spelletjes doen met een lampje en natuurlijk chips. In onze pyjama’s in het donker (met zaklamp natuurlijk) naar het toilet. Dat is toch superleuk! We hebben zelfs eens vleermuizen zien vliegen in het donker.

’s Ochtens hadden we allemaal een taak: twee van ons deden de afwas, de andere twee gingen versgebakken broodjes halen in de campingwinkel en de tafel dekken voor het ontbijt. De kidsclub, zoals dat heet, organiseerde leuke activiteiten. Zo hebben we cup cakes gebakken, spellen gedaan en een eigen pizza gemaakt. En opgegeten natuurlijk! Koos Konijn, de mascotte van het park, kwam elke dag naar het plein. Je kon ook met hem dansen. En we zijn met hem op de foto geweest. Ook hebben we nog meegedaan de familiebingo en een natuurbingo. De trampolines, het zwembad en de speeltuin waren ook erg leuk! De winkelstraat van Egmond en het strand zijn dicht bij het park. Daar zijn we heen gelopen Het was dus een leuke vakantie. Super bedankt!

Vakantierespons fam. G. te Egmond-Binnen (juli 2021)

Tot onze grote verassing mochten wij van Stichting Help-Elkander een week op vakantie naar Roompot Egmond aan Zee. Wat hebben we genoten. Door de cameraploeg van Serieus Langedijk werden we de hele week bekeken alsof we bekende Nederlanders waren. We werden uitgenodigd door Kledingbank Egmond om bij het restaurant van Roompot Italiaans te komen eten, wat heerlijk smaakte. Ook van Roompot kregen we een verassing: een borrel box. Dochterlief heeft zich heerlijk vermaakt met nieuwe vriendinnen in het zwembad en op de trampoline. Waardoor wij heerlijk konden bijkomen van de onrust in ons drukke leventje.

Als toef op de taart heeft onze dochter meegedaan met de nacht spooktocht, waardoor wij vreselijk hebben gelachen om al het gegil in de duinen.

Wij zijn met name stichting Help-Elkander zeer dankbaar voor onze mooie vakantie en hopen dat zij nog lang door kunnen gaan met hun mooie werk.

Lieve groet, Alex, Esther en Roos.

Vakantierespons fam. v.d.S. te Heerhugowaard (oktober 2020)

Wij mochten in oktober afreizen naar Roompot Arcen en dat was gewoon een feest.

Bij aankomst kregen we de sleutel en een hartelijk ontvangst en gingen we het park op om ons huisje te zoeken. Er was een mooi meertje en ja hoor: daar stond ons huisje... met veranda en uitzicht op een mini strandje.

Het was in 1 woord genieten. Het gevoel van even niets... Even geen nare dingen, even geen herinneringen aan hoe slecht het momenteel gaat, bracht zoveel rust.

Het huisje was klein maar super fijn met een heuse sauna waar de kinderen ook ontzettend van genoten hebben. Vooral Bram trok zich bijna elke dag even terug om te ontspannen en wat is dat genieten als je je kids dan zo ziet genieten.

Ondanks de corona hebben wij ontzettend mazzel gehad en hebben eigenlijk alleen de laatste dag wat beperkingen gehad maar verder was er super leuk entertainment waar de kids bijna elke dag gebruik van hebben gemaakt.

Ook een keer ECHT weer uit eten gaan was een genot. En gewoon voor-, hoofd- en nagerecht nemen was een feest. En de kids gewoon heerlijk Ice Tea mogen kiezen erbij was genieten.

Maar ook het huisje was van alle gemakken voorzien dus: combi magnetron, broodrooster, vaatwasser, etc., zorgden ervoor dat we elke dag van verse broodjes uit het winkeltje genoten van een heerlijk ontbijt.

Het zwembad was niet gigansch maar ruim zat. Bram kon met zijn 2 zwemdiplomas zelfs alleen te zwemmen en met Emma moest er dan 1 van ons in ieder geval mee maar ook dat was genieten.

Ook de omgeving was prachtig: mooie bossen en in 15 minuten reed je de grens naar Duitsland over waar we zo ook nog eens heel goedkoop boodschappen konden doen en met mijn Duitse roots het extra genieten was met soms wel wat jeugdsentiment.

Wat ons vooral is opgevallen is dat we allemaal ontspannen waren. Dus Bram en Emma konden meer van elkaar hebben maar ook Onno en ik hebben heerlijk relaxt genoten van de blijheid van de kids in tegenstelling tot thuis waar we toch geregeld even boos op elkaar zijn omdat alles teveel is en we het ook niet meer zo goed weten.

We kwamen dan ook heerlijk ontspannen terug.

Het mooie is: we hebben tijdens ons verblijf mensen leren kennen uit Uithoorn en daar zijn we inmiddels uitgenodigd om een dagje heerlijk bij te komen kletsen en te komen eten dus hoe leuk is dat.

We willen iedereen: sponsoren, maar ook de drijfveren achter deze geweldige stichting ontzettend bedanken dat dit voor ons mogelijk was. Nee, de problemen zijn hierdoor niet opgelost. Maar we konden even bijtanken om zo alles weer net even beter te kunnen handelen.

We hebben veel mooie herinneringen kunnen vastleggen op foto en hier genieten wij nog regelmatig van. We hebben geprobeerd een selectie toe te voegen om zo een kleine impressie te geven.

Wij hopen ooit als alles op de rit is en wij zelf weer een betere tijd hebben ons ook te kunnen inzetten voor een mooie stichting als deze.

De kids genieten nog elke dag van de mooie jassen en van de tassen die ze voor school gebruiken.

Helaas heb ik inmiddels mijn eigen bedrijf moeten uitschrijven uit de KvK omdat de schulden bleven oplopen door alle coronabeperkingen, maar ooit komen we terug met onze droom.

Nogmaals heel erg bedankt.

Lieve groetjes, Onno, Bianca, Bram en Emma

Vakantierespons fam. v.L. te Oudkarspel (oktober 2020)

Na 5 jaar niet meer op vakantie geweest te zijn kregen wij een reis van stichting Help Elkander aangeboden. Wij zijn Papa(47), Timo(10), Milan(9) en Roan(4).

Roan was dus nog nooit op vakantie geweest… We konden het eerst niet geloven, maar het was echt zo, we mochten op vakantie, de reis werd betaald en we kregen zelfs zakgeld mee om leuke dingen te kunnen doen… We gingen naar de Katjeskelder in Noord-Brabant 😊

Het huisje waar we een week in mochten was super, 3 slaapkamers met ieder een eigen badkamer, zelfs 1 met ligbad! We hebben ons er super vermaakt… We zijn (vanwege de corona) 2 maal 2 uur in het zwembad geweest, het was ook wel weer relaxed omdat het dus ook niet heel druk was…

Op het park hebben we 3 skelters gehuurd, 1 daarvan had een zijspan, zodat Roan ook goed mee kon, we konden lekker 2 uur lang door de bossen rond het park crossen en hebben veel lol gehad.

Vooraf hadden we uitgevonden dat er in de buurt een echt maisdoolhof was, daar zijn we doorheen gedwaald… Daarna hebben we ook pompoenen uitgehold en er echt Halloween lampionnen van gemaakt.

Op de laatste dag, vlak voor de nieuwe lockdown, zijn we nog heerlijk uit eten geweest in een all-inclusive wokrestaurant, dit was voor de jongens een echt feestmaal.

We hebben ook nog door de Biesbosch gelopen, erg mooie natuur!

De week is omgevlogen, maar de herinnering zal altijd blijven ! Stichting Help Elkander bedankt !!!

Hierboven de PowerPoint-indruk die zoon Timo had van de vakantie

Vakantierespons fam. O. te Broek op Langedijk (juli 2019)

We hebben het erg leuk gehad. Er was een zwembad waar de kinderen veel plezier in hadden. Een speeltuin was er niet, wel twee schommels en een glijbaan. Speelruimte was er wel (een groot veld) waar de kinderen al snel vrienden werden met kinderen die op het park wonen. Het zakgeld hebben we goed besteed en zijn daarvan één keer van uit eten geweest en vaker naar de snackbar en de supermarkt. We hebben veel gelopen in de natuur wat voor ons (ouders) erg rustgevend was.

De kinderen konden ongestoord ravotten en ze hebben daar ook erg van genoten want als dit thuis gebeurt dan staat er gelijk een buurman op de stoep.

We hadden een barbecue op houtskool mee, maar die mochten we niet gebruiken, omdat dit vanwege de droogte brandgevaarlijk was. We zijn wel heerlijk uitgerust en dankbaar dat ons dit door de stichting Help-Elkander mogelijk is gemaakt.

Omdat wij van de gemeente Alkmaar kaartjes hebben gekregen om een dagje met korting uit te gaan zijn wij de laatste dag nog naar het park Drouwenerzand gegaan. Daar betaalden we €16 voor de ouders en €14 voor één kind van vier jaar de andere twee kinderen waren gratis hierin was ‘all you can eat and drink’ inbegrepen.

Al met al een prachtige vakantie gehad ook al heeft het weer niet de hele tijd meegezeten. Nogmaals dank aan alle medewerkers van de stichting.